Publicacións (120) Publicacións de SERGIO LUIS NÁÑEZ ALONSO Ver datos de investigación aloxados.

2024

  1. Analysis of CBDCs in South America, the Caribbean, and Their Impact on Financial Inclusion

    Global Developments in Central Bank Digital Currency, pp. 68-83

  2. Applying advanced sentiment analysis for strategic marketing insights: A case study of BBVA using machine learning techniques

    Innovative Marketing, Vol. 20, Núm. 2, pp. 100-115

  3. Bitcoin´sBubbling Behaviors: Does it resemble other financial bubbles of the past?

    10th International Scientific Conference "Science and Business - Common Challenges"

  4. Bitcoin’s bubbly behaviors: does it resemble other financial bubbles of the past?

    Humanities and Social Sciences Communications, Vol. 11, Núm. 1, pp. 1-15

  5. Central Bank Digital Currency Adoption Challenges, Solutions, and a Sentiment Analysis

    Journal of Central Banking Theory and Practice, Vol. 13, Núm. 1, pp. 133-165

  6. Comercio electrónico y estrategia digital: retos y oportunidades del uso de canales digitales de venta en el sector agroalimentario de la provincia de Ávila

    Inteligencia organizacional, comunicación estratégica e influencia en la sociedad postdigital (Dykinson), pp. 304-327

  7. Cryptocurrencies, Tax Ignorance and Tax Noncompliance in Direct Taxation: Spanish Empirical Evidence

    Economies, Vol. 12, Núm. 3, pp. 62

  8. DAOs: Transforming the Business Landscape with Decentralization and Autonomy

    II Congreso Internacional Digitalización y Negocio

  9. Difficulties in setting up companies among young Spanish and Polish entrepreneurs

    Start-up Strategy and Entrepreneurial Development (Routledge (Taylor & Francis))

  10. ENERGY TRANSITION IN POLAND AND SPAIN AGAINST CHANGES IN THE EU ENERGY AND CLIMATE POLICY

    Journal of Cleaner Production, pp. 143018

  11. El Salvador: an analysis of the monetary integration law and the bitcoin law

    Brazilian Journal of Political Economy, Vol. 44, Núm. 1, pp. 189-209

  12. El uso del meme como metodología activa de aprendizaje en entornos universitarios

    3rd International Congress: Education and Knowledge

  13. Exploring Social Media on Financial Outcomes in the Agrifood Industry

    10th International Scientific Conference "Science and Business - Common Challenges"

  14. Impacto de la digitalización en los nuevos modelos de negocio coord.

    Dykinson

  15. Las Decentralized Autonomous Organization como motor de emprendimiento

    Impacto de la digitalización en los nuevos modelos de negocio (Dykinson), pp. 252-265

  16. Los tokens no fungibles (NFT´S) como futuro del arte digital y la necesidad de regulación

    Retos y nuevas perspectivas en las humanidades digitales (Tirant Lo Blanch), pp. 11-34

  17. MEDIDA DE POBREZA MULTIDIMENSIONAL INTRARREGIONAL EN PERÚ

    XIV Congreso Universitario Internacional de Innovación, Investigación y Docencia 2024

  18. Medición del grado de Conocimiento sobre las Obligaciones de tributación en operaciones con criptomonedas en el IRPF y en el IP: una evidencia y una preocupación

    Revista Jurídica de Castilla y León, pp. 137-167

  19. Medida de pobreza multidimensional intrarregional: estimación empírica para Perú

    European Public & Social Innovation Review, Vol. 9, pp. 1-16

  20. Monedas sociales en la era digital: retos y oportunidades

    CIRIEC - España. Revista de economía pública, social y cooperativa, Núm. 110, pp. 163-200