Publications (120) SERGIO LUIS NÁÑEZ ALONSO publications

2024

  1. Analysis of CBDCs in South America, the Caribbean, and Their Impact on Financial Inclusion

    Global Developments in Central Bank Digital Currency, pp. 68-83

  2. Applying advanced sentiment analysis for strategic marketing insights: A case study of BBVA using machine learning techniques

    Innovative Marketing, Vol. 20, Núm. 2, pp. 100-115

  3. Bitcoin’s bubbly behaviors: does it resemble other financial bubbles of the past?

    Humanities and Social Sciences Communications, Vol. 11, Núm. 1, pp. 1-15

  4. Central Bank Digital Currency Adoption Challenges, Solutions, and a Sentiment Analysis

    Journal of Central Banking Theory and Practice, Vol. 13, Núm. 1, pp. 133-165

  5. Comercio electrónico y estrategia digital. Retos y oportunidades del uso de canales digitales de venta en el sector agroalimentario de la provincia de Ávila

    Inteligencia Organizacional, comunicación estratégica e influencia en la sociedad postdigital (Dykinson), pp. 304-327

  6. Comercio electrónico y estrategia digital: retos y oportunidades del uso de canales digitales de venta en el sector agroalimentario de la provincia de Ávila

    Inteligencia organizacional, comunicación estratégica e influencia en la sociedad postdigital (Dykinson), pp. 304-327

  7. Cryptocurrencies, Tax Ignorance and Tax Noncompliance in Direct Taxation: Spanish Empirical Evidence

    Economies, Vol. 12, Núm. 3, pp. 62

  8. DAOs: Transforming the Business Landscape with Decentralization and Autonomy

    II Congreso Internacional Digitalización y Negocio

  9. Difficulties in setting up companies among young Spanish and Polish entrepreneurs

    Start-up Strategy and Entrepreneurial Development (Routledge (Taylor & Francis))

  10. ENERGY TRANSITION IN POLAND AND SPAIN AGAINST CHANGES IN THE EU ENERGY AND CLIMATE POLICY

    Journal of Cleaner Production, pp. 143018

  11. El Salvador: an analysis of the monetary integration law and the bitcoin law

    Brazilian Journal of Political Economy, Vol. 44, Núm. 1, pp. 189-209

  12. El uso del meme como metodología activa de aprendizaje en entornos universitarios

    3rd International Congress: Education and Knowledge

  13. Impacto de la digitalización en los nuevos modelos de negocio

    Dykinson

  14. Impacto de la digitalización en los nuevos modelos de negocio coord.

    Dykinson

  15. Las Decentralized Autonomous Organization como Motor de Emprendimiento

    Impacto de la digitalización en los nuevos modelos de negocio (Dykinson), pp. 252-265

  16. Las Decentralized Autonomous Organization como motor de emprendimiento

    Impacto de la digitalización en los nuevos modelos de negocio (Dykinson), pp. 252-265

  17. Medición del grado de Conocimiento sobre las Obligaciones de tributación en operaciones con criptomonedas en el IRPF y en el IP: una evidencia y una preocupación

    Revista Jurídica de Castilla y León, pp. 137-167

  18. Monedas sociales en la era digital: retos y oportunidades

    CIRIEC-España, revista de economía pública, social y cooperativa, pp. 163

  19. Monedas sociales en la era digital: retos y oportunidades

    CIRIEC - España. Revista de economía pública, social y cooperativa, Núm. 110, pp. 163-200

  20. Motivations of entrepreneurial decisions among Polish and Spanish students

    Start-up Strategy and Entrepreneurial Development (Routledge (Taylor & Francis)), pp. 22