Titulaciones STEAM e Ingeniería Naval y Oceánicafactores influyentes y perspectiva de futuro

  1. Sánchez Jiménez, María
Dirixida por:
  1. Diego Vergara Rodríguez Director

Universidade de defensa: Universidade da Coruña

Fecha de defensa: 22 de marzo de 2024

Tribunal:
  1. Pablo Fernández Arias Presidente/a
  2. María Isabel Lamas Galdo Secretario/a
  3. Jamil Extremera Vogal

Tipo: Tese

Resumo

Este traballo aborda a brecha de xénero existente nas disciplinas STEAM (ciencia, tecnoloxía, enxeñaría, artes e matemáticas) e o gran impacto que ten na educación e no sector laboral. Realizáronse 3 estudos independentes. En primeiro lugar, realizouse a análise dos resultados obtidos a partir dun cuestionario dirixido ao profesorado de Educación Infantil, Primaria e Secundaria, titulados en STEAM, titulados en Enxeñería e estudantes de STEAM para analizar os factores relacionados coa escasa elección destes estudos e a brecha de xénero. existentes neles. En segundo lugar, estudouse a evolución das titulacións STEAM en Castela e León, por tratarse dunha rexión baleira de España gravemente afectada polo fenómeno do despoboamento, ao ver a tendencia de matrícula, matrícula de primeiro curso e titulados en graos e programas de doutoramento. En terceiro lugar, analizáronse os datos dos matriculados en Enxeñaría Naval e Oceánica por comunidades autónomas en España para coñecer o número de matriculados dende o curso 2015-2016 e como foron a súa evolución ata o 2022-2023. Por iso, tendo en conta os resultados obtidos nesta investigación, destaca a importancia de implantar políticas educativas e laborais para favorecer a participación nas titulacións STEAM. Este traballo subliña a necesidade dunha colaboración integral entre os sectores e destaca o papel crítico das mulleres no futuro das disciplinas STEAM debido á importancia de abordar os estereotipos e prexuízos de xénero nas aulas e nos lugares de traballo STEAM.