EVA
ORDÓÑEZ OLMEDO
Universidad Pablo de Olavide
Sevilla, EspañaPublicacións en colaboración con investigadores/as de Universidad Pablo de Olavide (11)
2023
-
Tendencias de matriculación en la Educación Superior española
Formación y tendencias en educación (Dykinson), pp. 9-30
2022
-
Enfoque de formación en inteligencias múltiples para la adquisición de competencias clave
Educación global en contextos formativos (Dykinson), pp. 31-45
2021
-
Educational workshops for the development of socio‐ emotional competences: a study in contexts of social vulnerability
Accessibility of vulnerability Groups: from ICTS to Emotions (Dykinson), pp. 71-80
-
International innovative experience: perspective on COVID-19 and education
Educational innovations in pandemic learning contexts: multidisciplinary perspectives (Dykinson), pp. 9-21
2020
-
Talleres socioeducativos como herramienta de desarrollo humano en barrios vulnerables
Claves para la innovación pedagógica ante los nuevos retos: respuestas en la vanguardia de la práctica educativa
2019
-
MOOCS and Higher Education Globalisation: Social Work and Social Education Students’ Perspectives
Trends and good practices in research and teaching: a Spanish-English collaboration (Octaedro), pp. 15-30
2017
-
Diagnosis of the skills of the Master’s Degree: Case study at the University Pablo of Olavide
NAER: Journal of New Approaches in Educational Research, Vol. 6, Núm. 2, pp. 159-164
-
Skills in the use of Technologies of Information and Communication of the teachers (2.0) under the scope of university studies
European innovations in education: research models and teaching applications (AFOE. Asociación para la Formación, el Ocio y el Empleo), pp. 200-213
-
Teaching Innovation Proposal: The Inclusion of Transversal Competences in Official University Studies of Master's degrees and the Strengthening of Democratic Values
IJERI: International journal of Educational Research and Innovation, Núm. 8, pp. 148-162
-
Teaching competencies in Higher Education
European innovations in education: research models and teaching applications (AFOE. Asociación para la Formación, el Ocio y el Empleo), pp. 143-152
2016
-
Evaluación de competencias en la formación inicial del profesorado español de secundaria
Evaluación e identidad del alumnado en Educación Superior