Publikationen in Zusammenarbeit mit Forschern von Universidad Pablo de Olavide (11)

2023

  1. Tendencias de matriculación en la Educación Superior española

    Formación y tendencias en educación (Dykinson), pp. 9-30

2022

  1. Enfoque de formación en inteligencias múltiples para la adquisición de competencias clave

    Educación global en contextos formativos (Dykinson), pp. 31-45

2021

  1. Educational workshops for the development of socio‐ emotional competences: a study in contexts of social vulnerability

    Accessibility of vulnerability Groups: from ICTS to Emotions (Dykinson), pp. 71-80

  2. International innovative experience: perspective on COVID-19 and education

    Educational innovations in pandemic learning contexts: multidisciplinary perspectives (Dykinson), pp. 9-21

2020

  1. Talleres socioeducativos como herramienta de desarrollo humano en barrios vulnerables

    Claves para la innovación pedagógica ante los nuevos retos: respuestas en la vanguardia de la práctica educativa

2019

  1. MOOCS and Higher Education Globalisation: Social Work and Social Education Students’ Perspectives

    Trends and good practices in research and teaching: a Spanish-English collaboration (Octaedro), pp. 15-30

2017

  1. Diagnosis of the skills of the Master’s Degree: Case study at the University Pablo of Olavide

    NAER: Journal of New Approaches in Educational Research, Vol. 6, Núm. 2, pp. 159-164

  2. Skills in the use of Technologies of Information and Communication of the teachers (2.0) under the scope of university studies

    European innovations in education: research models and teaching applications (AFOE. Asociación para la Formación, el Ocio y el Empleo), pp. 200-213

  3. Teaching Innovation Proposal: The Inclusion of Transversal Competences in Official University Studies of Master's degrees and the Strengthening of Democratic Values

    IJERI: International journal of Educational Research and Innovation, Núm. 8, pp. 148-162

  4. Teaching competencies in Higher Education

    European innovations in education: research models and teaching applications (AFOE. Asociación para la Formación, el Ocio y el Empleo), pp. 143-152

2016

  1. Evaluación de competencias en la formación inicial del profesorado español de secundaria

    Evaluación e identidad del alumnado en Educación Superior