Aplicación para el estudio de implantación de un sistema no satelitario de identificación de buques

  1. M.Á. Gutiérrez 1
  2. A.I. López 1
  3. F. Herráez 1
  4. C. Puente 2
  5. S. Zubelzu 3
  1. 1 Universidad Católica Santa Teresa de Jesús de Ávila
    info

    Universidad Católica Santa Teresa de Jesús de Ávila

    Ávila, España

    ROR https://ror.org/05wa62164

  2. 2 Universidad Pontificia Comillas
    info

    Universidad Pontificia Comillas

    Madrid, España

    ROR https://ror.org/017mdc710

  3. 3 ANSER Ingenieros S.L
Revue:
Revista iberoamericana de automática e informática industrial ( RIAI )

ISSN: 1697-7920

Année de publication: 2012

Volumen: 9

Número: 3

Pages: 244-248

Type: Article

DOI: 10.1016/J.RIAI.2012.05.003 DIALNET GOOGLE SCHOLAR lock_openAccès ouvert editor

D'autres publications dans: Revista iberoamericana de automática e informática industrial ( RIAI )

Objectifs de Développement Durable

Résumé

In order to complement the Automatic Identification System (AIS) increasing its coverage, the Automatic Vessel Identification System has been designed using a grid method This process requires maritime sea routes with a minimum of traffic density, so it is important to perform system simulations before its launch With this objective, it has been designed and developed an application which allows, in an easy and fast way, the modeling of an environment for the implementation of this identification system, checking its working conditions using data of the maritime traffic density of the zone

Information sur le financement

Esta cartografía se corresponderá con el área marítima que se pretenda controlar y estará constituida por una cuadrícula formada a base de celdillas. Estas serán cuadradas y de dimensiones que permitan que un mensaje radiado al principio de cada celda llegue al final de la siguiente. Todos los barcos que se encuentren situados sobre esta superficie elemental (celdilla) ajustarán, de forma automática, el transmisor y los receptores constituyentes del sistema para trabajar en una serie de canales predeterminados para cada celdilla, correspondientes al diapasón de la onda media (OM) asignada al Servicio Móvil Marítimo. Dicha información se le suministrará al ordenador integrada en la cartografía digital de la zona a controlar.

Financeurs

Références bibliographiques

  • Cairns, W., 2005. AIS and long range identification & tracking. Journal of Navigation 58-2, 181-189.
  • Chen, J., Hu, Q., Zhao, R., Guojun, P., Yang, C., 2008. Tracking a Vessel by Combining Video and AIS Reports. 2nd International Conference on Future Generation Communications and Networking, 857-861.
  • Endresen, Ö., Eide, M. S., Brett, P. O., Ervik, J. L., Roang, K., 2007. Intelligent ship traffic monitoring for oil spill prevention: Risk based decision support building on AIS. Marine Pollution Bulletin 54-2, 145- 148.
  • Eriksen, T., Hoye, G., Narheim, B., Jenslokken, B., Meland, B., 2006. Maritime traffic monitoring using a space-based AIS receiver. Acta Astronautica 58-10, 537-549.
  • International Maritime Organization, 2000. Recommendations on Performance Standards for a Universal Shipborne Automatic Identification System (AIS). IMO Resolution MSC.74(69), Annex 3.
  • Kao, S.-L., Lee, K.-T., Chang, K.-Y., Ko, M.-D., 2007. A Fuzzy Logic Method for Collision Avoidance in Vessel Traffic Service. Journal of Navigation 60-1, 17-31.
  • Lessing, P., Bernard, L., Tetreault, C., Chaffin, J., 2006. Use of the Automatic Identification System (AIS) on Autonomous Weather Buoys for Maritime Domain Awareness Applications. Oceans 2006 Conference, 1-6.
  • López A. I., 2007. Planteamiento de un nuevo sistema, resultado de la interacción de los equipos radioeléctricos constituyentes del GMDSS con otros dispositivos. Una solución para aumentar el control sobre la navegación y la seguridad marítima. Tesis doctoral. Universidad de Cantabria, Departamento de Ciencias y Técnicas de la Navegación y de la Construcción Naval.
  • Object Management Group - A. OMG Unified Modeling Language (OMG UML), SuperStructure Specification. Versión 2.3. (
  • Object Management Group - B. OMG Unified Modeling Language (OMG UML), InfraStructure Specification. Versión 2.3.
  • Open Geospatial Consortium OpenGIS® Web Map Server Implementation Specification. Versión 1.3.0. (OGC 06-042).
  • Ortega A. R., 2008. Cálculo del índice de riesgo de accidente marítimo en aguas del cantábrico de responsabilidad SAR española. Tesis doctoral. Universidad de Cantabria, Departamento de Ciencias y Técnicas de la Navegación y de la Construcción Naval.
  • Sample, J. T., Shaw, K., Tu, S., 2008. Geospatial Services and Applications for the Internet. Springer, New York.
  • Scharl, A., Tochtermann, K., 2007. The geospatial web: how geobrowsers, social software and the Web 2.0 are shaping the network society. Springer-Verlag, London.
  • Schwehr, K. D., McGillivary, P. A., 2007. Marine ship Automatic Identification System (AIS) for enhanced coastal security capabilities: An oil spill tracking application. Oceans 2007 Conference, 1131-1139.
  • United Nations Statistical Division, 2000. Handbook on geographic information systems and digital mapping.